Výpravní budova v Kladně – moderní architektura, funkčnost, komfort
V rámci projektu Modernizace trati Kladno – Kladno-Ostrovec vznikne nová výpravní budova, která nahradí původní objekt. Výstavbu mají na starosti kolegové z EUROVIA CZ ve sdružení.
Stavba bude založena na místě stávající budovy, pažení stavební jámy bude provedeno záporovým systémem. Podsklepenou část tvoří železobetonová vana s hydroizolací, nadzemní část pak kombinovaná dřevo-betonová konstrukce s výraznými dřevěnými sloupy po obvodu.
Budova je navržena jako transparentní a otevřený prostor, s celoprosklenou fasádou z bezpečnostního trojskla, které splňuje požadavky na tepelnou izolaci i ochranu proti nárazům ptáků. Fasáda sleduje rastr nosné konstrukce a je doplněna automatickými teleskopickými dveřmi a přestřešením s výrazným přesahem, které chrání cestující před nepřízní počasí.
V přízemí se bude nacházet odbavovací hala s čekací zónou, pokladnami, výtahem a eskalátory. Obchodní prostory budou rozděleny na dvě jednotky s možností venkovní předzahrádky. Suterén nabídne veřejné WC, technické zázemí a bezpečnostní roletu oddělující prostor mimo provozní dobu.
Střecha budovy je navržena jako plochá zelená, s lehkou vegetační skladbou. Interiér kombinuje dřevo, pohledový beton a kamennou dlažbu, s důrazem na akustiku díky perforovanému podhledu. Dokončení se plánuje na konec roku 2026.






Základní informace:
Název stavby: Modernizace trati Kladno (včetně) – Kladno-Ostrovec (včetně) – ŽST Kladno, nádražní budova
Objednatel: Správa železnic
Zhotovitel: EUROVIA CZ, Strabag Rail, Elektrizace železnic Praha
Doba výstavby: 09/2025 – 10/2026