Svatá Barborka dohlíží na práce při ražbě tunelu Homole

Ve středu 4. prosince byla k tunelu Homole uložena soška sv. Barborky. Ta dle tradice chrání nejenom pracující dělníky, ale i techniky a projíždějící řidiče. Práce na tunelu Homole tak mohou začít naplno. Ražbu tunelu na dálničním úseku D35 mezi Ostrovem a Vysokým Mýtem mají na starosti kolegové z EUROVIA CZ ve sdružení.

Stavba tunelu Homole je součástí úseku „D35 Ostrov – Vysoké Mýto“ a je samostatnou zakázkou. Tunel tvoří dvě jednosměrné tunelové trouby o délkách 525 (hloubená část 180 m, ražená 345 m) a 569 m (hloubená část 120 m, ražená 449 m). Oba tubusy jsou propojeny dvojicí průchozích propojek (každá délky 17,5 m). Tunel povede pod frekventovanou silnicí I/17 z Chrudimi a vzhledem ke komplikovaným geologickým podmínkám půjde o asi technologicky nejnáročnější stavbu dálničního tunelu v Česku.

Řidiči se tunelem Homole projedou poprvé na konci roku 2026, kdy se plánuje dokončení prací.

Základní informace:

Název stavby: Dálnice D35 – tunel Homole
Objednatel: ŘSD ČR
Zhotovitel: EUROVIA CZ, Marti, EUROVIA SK
Doba výstavby: 05/2024 – 2026