Modernizace železniční trati Týniště nad Orlicí – Solnice

Na konci loňského roku došlo k podpisu smluv dvou staveb na železniční trati Týniště nad Orlicí – Solnice, na kterých se budou podílet kolegové z EUROVIA CZ a GJW Praha. Trať projde celkovou a komplexní modernizací kromě již modernizovaných stanic Častolovice a Rychnov nad Kněžnou.

Zvýšení kapacity trati Týniště n. O. – Častolovice – Solnice, 4. část, 1. + 3. etapa

Stavba zahrnuje celkovou a komplexní modernizaci. Z pohledu dopravní cesty proběhne rekonstrukce žel. spodku, svršku, nástupišť, přejezdů, mostů, propustků, odvodnění a výstavba komunikací. Dále pak v rámci technologie proběhne rozsáhlá modernizace silnoproudu, sdělovacího a zabezpečovacího zařízení. Předmětem zakázky je i příprava pro elektrifikaci trati TV.

Obsahem zakázky je také rekonstrukce části žst. Borohrádek, žst. Solnice a traťového úseku Týniště nad Orlicí – Častolovice – Solnice. Dále v obvodu Solnice vznikne nové nákladní nádraží včetně přilehlé infrastruktury, u traťového úseku proběhne kompletní rekonstrukce zastávek Lipovka a Solnice včetně nástupišť. Nová nástupiště na zastávkách budou bezbariérově přístupná.

Základní informace:

Název stavby: „Zvýšení kapacity trati Týniště n. O. – Častolovice – Solnice, 4. část“, 1. + 3. etapa
Investor: Správa železnic
Zhotovitel: EUROVIA CZ, CH&T Pardubice a GJW Praha
Doba výstavby: 17 měsíců v termínu 01/2025 – 05/2026

Druhá stavba v rámci železniční trati Týniště nad Orlicí – Solnice

Železniční trať na trase Týniště nad Orlicí – Častolovice – Solnice čeká celková a komplexní modernizace. Práce proběhnou v několika etapách.  

Z pohledu dopravní cesty proběhne rekonstrukce žel. spodku, svršku, zastávek, přejezdů, mostů, propustků a odvodnění. Dále pak v rámci technologie dojde k rozsáhlé modernizaci silnoproudu, sdělovacího a zabezpečovacího zařízení. Předmětem zakázky je i příprava pro elektrifikaci trati TV.

Obsahem zakázky je zhotovení souboru staveb v úseku Týniště nad Orlicí – Častolovice – Solnice. Stavba přímo doplňuje a navazuje na druhou získanou zakázku „Zvýšení kapacity trati Týniště n. O. – Častolovice – Solnice, 4. část“, 1. + 3. etapa. Jedná se rekonstrukci stávající jednokolejné neelektrifikované trati. Rekonstrukce stávající části trati je plánována v jednotlivých stavebních postupech za vyloučeného provozu traťového úseku. V rámci díla proběhne kompletní rekonstrukce tří traťových úseků: Týniště – Častolovice, Častolovice – Rychnov nad Kněžnou a Týniště – Borohrádek včetně. V prvním zmiňovaném traťovém úseku vznikne nová výhybna Rašovice.

Cílem projektu, rozděleného do tří etap, je vedle zatraktivnění osobní dopravy také zvýšení podílu železnice na zásobování výrobních závodů v průmyslové zóně Solnice/Kvasiny.

Základní informace:

Název stavby: „Zvýšení kapacity trati Týniště n. O. – Častolovice – Solnice, 3. část“, 1. etapa, „Zvýšení kapacity trati Týniště n. O. – Častolovice – Solnice, 4. část“, 2a + 2c etapa, „Zvýšení kapacity trati Týniště n. O. – Častolovice – Solnice, 3. část“, 1. etapa
Investor: Správa železnic
Zhotovitel: EUROVIA CZ, CH&T Pardubice a GJW Praha
Doba výstavby: 15 měsíců v termínu 01/2025 – 03/2026